top of page
Search

MEMOfestival - DEN TŘETÍ I.

15. 12. 2018 – premiéra 


Celý den patřil příběhům z knihy 222 a 2 příběhy 20. století. Co prostor, to jedno desetiletí. Na třiadvacet účinkujících vystřídalo na padesát postav napříč stoletím. Diváci měli možnost projít si cestu od vzpomínek na setkání s profesorem Masarykem až k Sametové revoluci. Mezníky historie poskládané z autentických příběhů pamětníků žijících v DS Chodov do divadelní formy převedla autorka Hana Strejčková. Jaké tedy bylo „naše“ století? Rozhodně plné hrdinství, lidskosti, ale k životu patřila i zrada, lež, závist, hlad i strach – byla to doba, která často upírala svobodu, ale přesto nezabíjela naději. Lidé žili, pomáhali si, i když nebylo vždy veselo. A takové bylo i představení – různorodé, barvité, akční a emočně vypjaté, ale také milé, rozhodně vzpomínkové a vzpomínky probouzející. 


"Silná procházka. A v tom jsme žili. Pamatuji si hlavně na válku a pak ty padesátky. Ale museli jsme žít."

"Moc se mi líbil ten moment ze šedesátých let, který vyvrcholil scénou vzpomínky na Jana Palacha."

"Nejvíc na mne zapůsobila scéna s jeptiškami v kapli. V té době se o tom moc nevědělo. Ale my to věděli, protože najednou zmizely."

"Bavilo mě to víc než dějepis ve škole. I proto, že jsem si v tom mohla zahrát dětské role."

"Je zvláštní slyšet svůj příběh v divadle. Najednou jsem si uvědomila, že ten příběh bude žít, i když já už tu nebudu. A to je dobře."

"Je skvělé, že to bylo i veselé!"

"Ta tajná redakce se vám povedla. To bylo jako opravdu. Vzpomínám si, že jsme rádi četli a dobrých knížek bylo málo, tak se prostě opisovali a sháněli kdekoliv."


4 views
bottom of page